Oto, co się stanie jeśli codziennie robić deskę

1
28708

Deska, jest to ćwiczenie na wszystkie czasy.  Jest niezależna od tendencji w modzie. Obecnie uważana jest za najbardziej efektywne ćwiczenie i ma to swoje uzasadnienie. Deska wymaga minimalnego nakładu czasu i pieniędzy i w krótkim okresie pozwala osiągnąć widoczne rezultaty.

Ale co tak naprawdę się stanie, jeśli robić deskę codziennie?

Wzmacniają się mięsnie postulane.

Deska jest idealnym ćwiczeniem na mięsnie brzucha, bo podczas wykonywania pracują wszystkie mięsnie tej grupy: mięsień poprzeczny, prosty i skośny brzucha, a także pośladki.

Wkrótce i bez wątpienia zauważycie rezultat w pewnych partiach. Mięsień poprzeczny brzucha: pojawia się możliwość podnoszenia większych ciężarów. Mięsień prosty brzucha odpowiedzialny jest za wzrost wydajności, między innymi przy skokach. Po za tym, miesień ten odpowiedzialny jest za tzw. sześciopak. Mięsień skośny brzucha: skręty w talii będą teraz dużo łatwiejsze. Pośladki: wzmocnienie mięsni pleców i podciągnięte mięsnie pośladkowe.

Zmniejsza się ryzyko kontuzji pleców i kręgosłupa.

Deska jest to ćwiczenie, które pozwala zwiększyć masę mięśniową nie przeciążając kręgosłupa i bioder. Oprócz tego deska zmniejsza bole pleców, wzmacnia ich mięśnie i gwarantuje dobre wsparcie dla kręgosłupa, szczególnie w górnym odcinku. 

zdjęcie fitmama24

Poprawi się przemiana materii

Deska jest idealnym sposobem abym rzucić wyzwanie naszemu ciału. Codzienne ćwiczenie spalają więcej kalorii niż na przykład, tradycyjne brzuszki i przysiady. Deska z pełną gwarancją spala więcej energii, nawet jeśli prowadzicie siedzący tryb życia. Jest to szczególnie ważne, jeśli cały dzień spędzacie przed komputerem. Oprócz tego, codzienne ćwiczenie w domu po kilka minut przed lub po pracy gwarantuje szybszy metabolizm i zachowuje jego prędkość w ciągu całego dnia (nawet kiedy spicie).

Postawa ulegnie znaczącej poprawie.

Deska sprzyja prostowaniu się pleców. Dzięki wzmocnieniu mięsni postulanych zachowacie prawidłową postawę dzięki mięśniom brzucha, wpływającym na stan szyi, pleców, klatki piersiowej i ramion.

Polepszy się poczucie równowagi

Jak długo utrzymujecie się i nie przewracacie, stojąc na jednej nodze? Jeśli zaledwie kilka sekund, to świadczy to o tym, że mięśnie brzucha są zbyt słabe. Codzienna deska pomoże „wychować” swoją równowagę.

Zwiększy się elastyczność ciała

Jedną z przyczyn codziennego wykonywania deski jest chęć bycia bardziej giętkim. Podczas ćwiczenia poszerzają się i rozciągają wszystkie tylne grupy mięśni. Aktywowane są plecy, łopatki, obojczyk, stopy, palce, rozciągają się mięśnie bioder. Dodatkowo, przy wykonaniu deski bokiem, wzmacniają się mięśnie skośne brzucha.

Polepszy się ogólne samopoczucie psychiczne

Deska wywiera ogromny wpływ na nerwy człowieka i polepsza nastrój. W jaki sposób? W bardzo łatwy. Podczas ćwiczenia rozciągają się przeciążone mięsnie, powodujące pojawienie się stresu i napięć w ciele. Gdy całymi dniami siedzicie w pracy mięśnie bioder są w nieustannym napięciu, puchną nogi, plecy stają się ciężkie przez ciągłe garbienie się przy biurku. Wszystkie te okoliczności zbytnio obciążają mięśnie i nerwy. Deska jest w stanie nie tylko uspokoić mózg, ale i zapobiec pojawieniu się poczucia trwogi i depresji. Działa to, ale tylko pod jednym warunkiem, że będziecie ją wykonywać regularnie. Przy czym ważne jest, aby wykonywać ją poprawnie, aby osiągnąć maksymalny efekt.

Źródło: Lifehack

zdjęcie na prewiev fitnessizycie.pl

1 KOMENTARZ

ZOSTAW KOMENTARZ

Dodaj swój komentarz.
Proszę wpisz tutaj swoje imię.