5 brzuszków,które pojawiają się nie od nadwagi

0
1042

Przygotowując się do lata dziewczyny pragną wyglądać idealnie. Ale czasami , mimo regularne ćwiczenia i prawidłowe odżywianie , brzuszek pozostaje.

James Duigan ( trener celebrytów, wśród których Elle Macpherson i Rosie Huntington Whiteley) znalazł przyczynę pojawiania się niepożądanych centymentów w okolicy talii.

Brzuszek „ koło zapasowe”

Oznaki charakterystyczne:

Duże boczki

Przyczyny pojawienia się:

Siedzący tryb życia

Miłość do słodycy

Słabość do alkoholu

Dużo cukru , węglowodanów rafinowanych (herbatniki, ciasta i biały chleb)  i skrobiowych ( makaron i ryż)

Jak zlikwidować:

Zmiejszyć ilość  alkoholu. Spożywanie kilku lampek wina 3-4 razy tygodniowo doprowadzi do „ winnej talii” – gruby brzuch i boczki. Zrezygnuj z alkoholu na 2 tygodnie, a potem pilnuj, żeby z nim nie przesadzać.

Doprecyzuj dietę. Unikaj dietetycznych produktów o niskiej zawartości tłuszczu. Spożywaj więcej jajek, kruchego mięsa, warzyw oraz korzystnych tłuszczów: awokado, orzechy i tłusta ryba.

Warto również znaleźć czas dla ćwiczeń. Nie koniecznie chodzić na siłownię, można chodzić na dłuższe spacery, a w domu robić wypady, przysiady i wyciskanie odwrotne.

Zalecenia:

Wystarczy tylko ćwiczyć i prawidłowo się odżywiać. Dzięki treningom i nowej diecie zauważysz , jak przybliżasz się bo wymarzonego brzucha , a to doda Ci sił i energii!

Brzuch związany ze stresem

Oznaki charakterystyczne:

Tłuscz znajduje się głównie w okolicy pępka, a brzuch jest twardy, a nie pulchny.

Przyczyny pojawiania się:

Chroniczny stres ( wysokie stężenie kortyzolu)

Nieregularność posiłków

Duża ilość kofeiny

Zespół podrażnionego jelita

Niezdrowe odżywianie ( słone orzeszki, chipsy ziemniaczane itp).

Jak zlikwidować:

Chodzić spać wcześniej.  Zestresowane kobiety często śpią mało i niespokojnie, co zaburza proces wytwarzania leptyny – hormonu  pomagającego regulować apetyt i metabolizm.

Relaksacja przed snem. Mogą to byc ćwiczenia oddechowe, dłuższa kąpiel, albo medytacja.  Takie korzystne przyzwyczajenia pomogą zasnąć i uniknąć  spożywania kawy w nocy ( a w ciągu dnia nie warto pic więcej niż dwie filiżanki) .

Nie męczyć siebie  wysiłkiem fizycznym.  Nadmiar ćwiczeń cardio tylko zwiększy stężenie kortyzolu. Dobrym rozwiązaniem może być joga, dłuższe spracery, a nawet trening na siłowni. Najważniejsze –  bez fanatyzmu!

Zalecenia:

Przed snem ćwicz jogę, zrób stretching i napij się herbaty z rumianku – to zmiejszy poziom kortyzolu i uspokoi ciało.

 Niski brzuszek

Oznaka charakterysytyczna:

Jesteś szczupła, ale dolna część brzuszka występuje do przodu

Przyczyny pojawienia się:

Niedawny poród

Monotonne odżywianie

Skrzywienie kręgosłupa

Jak zlikwidować:

Dobrze się odżywiać i spoczywać dużo błonnika. Zielone liściaste warzywa, chlem z otrębami i inne prokukty zawierające błonnik.

Zrezygnuj z przysiadów. Całkiem możliwe, że masz złą technike wykonywania tego ćwiczenia , co zwiększa obciążenie na dolną część pleców, jeszcze mocniej skrzywia się kręgosłup i brzuszek staje się bardziej widoczny. Zamień przysiady plankiem.

Równomierne obciążenie. Nie warto większość obciążenia dawac na jakąś jedną  część ciała. Spróbuj trening obwodowy wzmacjaniący wszystkie partie ciała.

Zalecenia: Pij więcej wody , jedz produkty szybko strawne ( zielone warzywa) oraz produkty o wysokiej zawartości białka ( ryba i kurczak).

Brzuch „mamuśki”

Oznaka charakterystyczna:

Po porodzie ( jeśli minął rok czy nawet dłużej) brzuszek nadal wygląda, jakbyś była w ciąży.

Przyczyny pojawienia się:

Mało czasu dla siebie. Po porodzie  macica się opuszcza i wrócić do takiej formy jak była przed ciążą dość ciężko. Potrzebne są co najmniej 6 tygodni, żeby wrócic do swojego rozmiaru.

Zbyt szybko zaczęłas ćwiczyć. Po porodzie zaleca się odpocząć 2-3 miesiące przed rozpoczęciem treningów.

Jak zlikwidować:

Dodaj do diety rybi tłuszcz.

Staraj się  codziennie spożywać prawidłowe tłuszcze: orzechy, oliwę i oliwki. One pomagają walczyc ze zmęczeniem – co jest bardzo ważne dla młodych matek.

Koniecznie rób ćwiecznia dla miednicy ( ćwiczenia Kegla). Takie ćwiczenia działają jako naturalny gorset dla ciała. Napnij, a potem zrelaksuj mięśnie dna miednicy 15-20 razy, w ciągu dnia powtarzaj to 5 razy.

Wciągaj brzuch. To bardzo dobre ćwiczenie, które przywróci tonus mięśni bez żadnego wysiłku i zmęczenia.

Zrezygnuj z przysiadów i pompek . To najgorsze, co możesz robić z ciałem  po porodzie. Musisz dać sobie troche czasu, żeby odzyskać formę.

Zalecenia:

Sen dziennu i stretching przed snem wieczorem. Zasłoń firanki i pozwól sobie pospać o porze dziennej – hormony snu sprawiają intensywne spalanie tłuszczu.

Wzdęty brzuch

Oznaka charakterystyczna:

Płaski brzuch rano, ale zwiększa się w ciągu dnia ( nawet jeśli nie masz nadwagi)

Przyczyny pojawienia się:

alergia pokarmowa

chore jelito

niezbalansowana flora bakteryjna jelita

Jak zlikwidować:

Zrezygnować  produktów, których nie chce Twój orzanizm. Najczęściej jest to gluten ( chleb, wyroby makaronowe, cukiernicze) , aklkohol, drożdże ( mafinki, piwo) i nabiał ( ser, mleko, masło).

Skup się na spożywaniu świerzych warzyw, mięsa, kurczaka i ryby. Spróbuj zrezygnować z glutenu na 2 tygidnie, żeby zobaczyć czy zmiejszy się wzdęcie.

Nie zapominaj o śniadaniu. Zrób sniadanie najbardziej obfitym posiłkiem, ponieważ rano trawienie jest najbardziej intensywne , nie jedz w nocy – to doprowadza do wzdęcia brzucha. Dokładnie przeżuwaj jedzenie i pij dużo wody.

Wzdęcie może być skutkiem niezbalansowej flory bakteryjnej jelita. Prebiotyki i probiotyki są najlepszym rozwiązaniem.   Takie dodatki zawiera śmietana i niektóre owoce i warzywa , w tym kapusta, czosnek i cebula. Zrowe jelito = płaski brzuch.

Zalecenia :

Oddychanie. Rób nastepujące ćwiczenie codziennie rano: połóż się na plecach, zrelaksuj i zrób głęboki wdech i wydech 10 razy . Po posiłku zalecany spacer.

Zdjęcie na preview www.lr21.com.uy

Źródło adme

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z przyjaciółmi tym czego się przed chwilą dowiedziałeś!

Zobacz także  Oto, co się stanie jeśli codziennie robić deskę

20 sposobów na wykonanie „deski”

Hormony drogą do schudnięcia gdy liczenie kalorii nie pomaga

ZOSTAW KOMENTARZ

Dodaj swój komentarz.
Proszę wpisz tutaj swoje imię.