Sprawdź, dlaczego powinieneś przestać jeść nutellę. Wcale nie jest tak zdrowa, jak nam się wydaje!

0
116

Nutella to jeden z tych produktów, który jest niemal synonimem szczęścia dla wielu ludzi. Jedzenie jej wprost ze słoika przynosi wiele radości, a jej smak jest tak doceniany, że powstają coraz to nowsze przepisy z jej udziałem…

Nutella stała się kultowa, ale czy wiesz co się w niej znajduje?

Nie, nie umrzesz w następnej godzinie po zjedzeniu nutelli, ale jeśli regularnie ją jesz to istnieje duże prawdopodobieństwo, że będziesz cierpieć na kilka długoterminowych efektów ubocznych. Zacznijmy od spojrzenia na składniki nutelli.

Co znajduje się w słoiku?

Według producenta, produkt zawiera następujące składniki:

Cukier

Olej palmowy

Orzechy laskowe

Kakao

Mleko

Lecytyna sojowa

Wanilina

Brzmi to całkiem przyjemnie, prawda? Niestety, nic nie jest tak piękne, jak się wydaje i w rzeczywistości te składniki są wysoce przetworzone.

Sama lecytyna sojowa zdobyła odrobinę uwagi i przeprowadzono wiele debat na temat jej bezpieczeństwa. Nie pochodzi ona z rodzaju soi, którą kojarzyć możesz z długowiecznymi populacjami azjatów, którzy spożywają duże ilości produktów sojowych. Raczej jest to zmodyfikowany genetycznie rodzaj soi, która długi czas trawi się w naszych organizmach.

Dwie łyżki nutelli zawierają aż 200 kalorii, 11 gramów tłuszczu i 21 gramów cukru! To dwa razy więcej cukrów niż w puszce Coca-coli, a to tylko dwie łyżki stołowe.

Co to jest wanilina?

Wanilia jest afrodyzjakiem, środkiem odprężającym i poprawiającym nastrój. Wanilina to imitacja wanilii. Jest to słodzik niskiej jakości, o smaku podobnym do wanilii. Najgorsze jest to, że zawiera toksynę nazywaną “wolną trucizną”. Ma zerowe korzyści dla zdrowia i jest związana z uwalnianiem do mózgu podobnych substancji, jak te, które związane są z uzależnieniem.

Olej palmowy

Olej palmowy zawarty w nutelli nie jest również przyjazną substancją. Mimo że, jest mniej szkodliwy od waniliny, częściowo uwodorniony olej palmowy jest nadal mniej zdrowy niż inne oleje roślinne. Trudno się go trawi i może powodować toksyczne działanie dla serca, nerek, wątroby, płuc i narządów rozrodczych. Olej palmowy podnosi poziom cholesterolu we krwi, co jest czynnikiem ryzyka chorób serca.

Jak stworzyć własną nutellę?

Jeśli nie wyobrażasz sobie życia bez tego kakaowo-orzechowego kremu, możesz zająć się przygotowaniem swojej własnej nutelli.

Oto jak przygotować zdrową nutellę, która jest jeszcze lepsza niż oryginalna:

Składniki:

250 g prażonych orzechów laskowych bez skórki

1/3 szklanki kakao

1 szklanka cukru pudru

2 łyżki oleju z orzechów laskowych lub innego roślinnego oleju 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego

1/8 łyżeczki soli

Przygotowanie:

Ustaw piekarnik na 190 stopni Celsjusza i praż orzechy przez 15 minut, żeby pozbyć się skórki

Następnie zmiksuj orzechy, aż do osiągnięcia gładkiej pasty

Teraz do miksera dodaj kakao i cukier i miksuj przez minutę

Na koniec dodaj olej z orzechów laskowych, ekstrakt waniliowy i sól i miksuj ostatni raz

Gotowe! Pyszna i naturalna nutella, która idealnie zastąpi oryginał. Smacznego!

Źródło 5minutdlazdrowia

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z przyjaciółmi tym, czego się przed chwilą dowiedziałeś!

ZOSTAW KOMENTARZ

Dodaj swój komentarz.
Proszę wpisz tutaj swoje imię.