6 pozycji jogi, które warto wykonać przed snem

0
255

Czasem, ciężko jest zrelaksować się po długim dniu, bywa i tak, że pomimo ogromnego zmęczenia nie możemy zasnąć. Na szczęście, istnieje wiele technik pomagających nam się odprężyć,  gdy dzień dobiegnie końca. Jedną z takich technik, to uprawianie jogi, w najlepszym miejscu na świecie – Twoim łóżku. No to zaczynamy, żebyśmy mogli się wysypiać.

Balasana

  • Usiądź wygodnie na piętach
  • Pochyl tułów do przodu, a czoło delikatnie przybliż do łóżka, na którym siedzisz
  • Schyl klatkę piersiową w kierunku kolan. Im bliżej tym lepiej, jednak pamiętaj o swojej wygodzie. Ręce kieruj przed siebie
  • Utrzymaj tę pozę i głęboko oddychaj

Korzyści Zdrowotne:

  • Uwalnia napięcia z pleców, ramion i klatki piersiowej
  • Pomaga złagodzić stres i niepokój
  • Rozciąga organy wewnętrzne organizmu oraz je uelastycznia
  • Uspokaja umysł i ciało
  • Sprzyja prawidłowemu oddychaniu

Pozycja Nawlekania Igły

  • Rozpocznij na rękach I kolanach. Skieruj nadgarstki bezpośrednio pod ramiona, a kolana pod biodrami. Rozstaw łydki i kolana daleko od siebie. Głowę połóż w neutralnej pozycji i delikatnie skieruj spojrzenie ku dołowi
  • Na wydechu, przeciągnij prawą rękę pod lewą, kierując dłoń ku górze. Połóż prawe ucho i policzek na łóżku wzrok kierując w lewą stronę
  • Unieś lewy łokieć i biodro. Uważaj, by nie naciskać swoim ciężarem na głowę. Dostosuj tak pozycję, by nie obciążać szyi oraz ramienia
  • Zrelaksuj dolną część kręgosłupa. Pozwól by wszelkie napięcie z Twoich ramion, barków i szyi odpłynęło
  • Utrzymaj tę pozycję co najmniej pięć minutę

Korzyści Zdrowotne:

  • Delikatnie ściska mięśnie górnej części klatki piersiowej
  • Otwiera górne i zewnętrzne mięśnie barków
  • Odtruwa i uspokaja organizm dzięki  delikatnemu skrętowi
  • Wysyła świeżą krew do kończyn górnych

Supta Versana

  • Ułóż ręce wzdłuż ciała
  • Odetchnij i pochyl się w stronę  łóżka
  • Podeprzyj się na dłoniach, potem łokciach i przedramionach
  • Leżąc na łokciach, połóż ręce do tyłu
  • Teraz zwolnij pośladki i dolną część pleców, wciskając się w dół w kierunku kości ogonowej
  • Aby ułatwić sobie te ćwiczenie, możesz użyć koców (minimum 2), które umieścisz tak, by miały równą wysokość. To pomoże poprzeć twój kręgosłup podczas gdy będziesz ruszać się w dół
  • Utrzymaj tę pozę 30 sekund do minuty

Korzyści Zdrowotne:

  • Pomaga układu pokarmowego lepiej funkcjonować oraz poprawia trawienie
  • Ścięgna, wiązadła i wiele mniejszych mięśni są rozciągnięte podczas tej pozycji
  • Pomaga złagodzić zmęczenie nóg
  • Ta pozycja jest również przydatna, ponieważ pomaga złagodzić takie objawy jak bólu miesiączkowe
  • Rozciąga mięśnie brzucha, kostek, głębokie zginacze bioder i ud

Viparita Karani

  • Wydech. Połóż się na plecach, oprzyj nogi o ścianę/zagłówek, tak aby tył nóg był w pełni oparty. Zrelaksowanie się w tej pozycji będzie wymagać od Ciebie odrobinę ruchu, jednak zapewniamy, że warto
  • Umieść pośladki blisko ściany albo przyprzyj je o ścianę
  • Upewnij się, że plecy i głowa spoczywają na podłodze. Twoje ciało powinno tworzy kąt 90 stopni
  • Unieś biodra w górę i podłóż coś pod nie. Można również używać rąk do wsparcia bioder tworząc krzywą w dolnej części ciała
  • Połóż  głowę i szyję w neutralnej pozycji, rozluźnij gardło i twarz
  • Zamknij oczy i oddychaj. Utrzymaj tę pozycję co najmniej pięć minut

Korzyści Zdrowotne:

  • Dobrze rozciąga przód torsu, tył nóg oraz szyi
  • Pomaga zrelaksować zmęczone, skurczone stopy oraz nogi
  • Likwiduje bóle pleców
  • Jest to asana, która pomaga ukoić i uspokoić umysł​

Savasana

  • Połóż się na plecach. Leżąc w łóżku, usytuuj stopy w niedużym rozkroku. Trzymaj ręce przy ciele, z dłońmi skierowanymi wewnętrzną stroną do góry. Palce powinny Ci się naturalnie nieco zrolować
  • Zaciśnij i podnieś nogi. Oddychaj głęboko naprężając ciało. Ściśnij pośladki po czym zacznij unosić nogi nad podłożem
  • Rozluźnij ciało. Teraz wydech, wdychaj powietrze podczas powtarzania pozy. Połóż nogi z powrotem na łóżko i się zrelaksuj

Korzyści zdrowotne:

  • Uspokaja mózg, pozwala odreagować stres i łagodną depresję
  • Relaksuje ciało
  • Pomaga na bóle głowy, zmęczenie i problemy z zasypianiem
  • Pomaga obniżyć ciśnienie krwi

Jathara Parivartanasana

  • Połóż się na plecach układając ręce na bok, tak aby wewnętrzna strona dłoni była skierowana do góry. Skórcz nogi przybliżając kolana do siebie. Podnoś je do klatki piersiowej
  • Połóż kolana na lewą stronę, robiąc tym samym swoisty łuk ciałem. Plecy nie powinny odrywać się od łóżka. Teraz oddychaj głęboko i pozostań w tej pozycji kilka minut. Następnie zmień kierunek kolan na drugą stronę i znów oddychaj

Korzyści Zdrowotne:

  • Poprawia trawienie
  • Rozluźnia ramiona
  • Pomaga zrelaksować dolną część kręgosłupa
  • Uspokaja umysł

Teraz, gdy już możesz zasypiać jak niemowle, chcielibyśby Cię zachęcić do followowania joginów z którymi współpracowaliśmy tworząc ten artykuł.

Fotografia główna autorstwa Deemoi

Źródło lifebow

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z przyjaciółmi na Facebooku tym, czego się przed chwilą dowiedziałeś!

 

ZOSTAW KOMENTARZ

Dodaj swój komentarz.
Proszę wpisz tutaj swoje imię.