8 porad od neurologów na temat tego, jak osiągnąć prawdziwe szczęście i nie poddać się depresji

0
202

Istnieje mnóstwo wskazówek i technik psychologicznych, które pomogą Ci poczuć się szczęśliwym i nauczyć się radować każdym dniem. Ale co, jeśli nasze ciało ma coś do powiedzenia w tej sprawie?

Odkrycia neurologów, czyli ludzi, którzy dokładnie wiedzą, kiedy i dlaczego Twój mózg daje poczucie całkowitej satysfakcji, mogą być dla Ciebie zaskoczeniem.

Oto 8 porad od neurologów na temat tego, jak osiągnąć prawdziwe szczęście:

1. Nauczmy się mówić “Dziękuję”

https://pixabay.com/photo-1209247/

Kiedy dziękujemy osobie, a nawet losowi za coś, co sprawiło nam przyjemność, skupiamy się na pozytywnych aspektach życia. Przyjemne wspomnienia powodują wzmożoną produkcję serotoniny, która znana jest jako hormon szczęścia. Technika ta jest często stosowana w leczeniu depresji.

2. Rozwiązuj trapiące problemy natychmiast

https://pixabay.com/photo-2123967/

Nasz mózg nigdy nie przestaje szukać rozwiązań dla rzeczy, które nas martwią. Zajmuje to dużo energii, a wtedy nasz mózg się męczy. Kiedy problem pozostaje nierozwiązany, czujemy lęk i rozdrażnienie. Z drugiej strony, z każdą udaną decyzją, nasz mózg nagradza się dawką neuroprzekaźników, która uspokaja układ limbiczny i pomaga nam znowu zobaczyć świat w lepszym świetle. Dlatego bardzo ważne jest, aby próbować radzić sobie z problemami jak najwcześniej i nie zostawiać ich na jutrzejszy dzień.

3. Rozmawiaj o tym, co Cię trapi

https://pixabay.com/photo-967366/

Proces bezgłośnego przechodzenia przez nieprzyjemne doświadczenia i niemówienie o Twoich kłopotach nie jest dobrym rozwiązaniem. W takim przypadku negatywne emocje kumulują się w Tobie, a to ma wpływ na samopoczucie. Dlatego nie zaleca się, aby tłumić złe emocje. Kiedy mówisz o tym co Cię trapi, czujesz ulgę a Twój mózg produkuje serotoninę, która pomaga łaskawiej spojrzeć na świat.

4. Interakcja fizyczna jest naprawdę ważna!

https://pixabay.com/photo-2300103/

Dla nas, ludzi, interakcje społeczne są naprawdę ważne. Różne formy wsparcia fizycznego, zwłaszcza dotykanie i uścisk, mogą przyspieszyć odzyskiwanie zdrowia po chorobie. Jeśli usuniesz interakcje dotykowe z życia, mózg postrzega ich nieobecność w podobny sposób jak ból fizyczny. To z kolei wpływa na Twój nastrój i przyczynia się do rozwoju depresji.

5. Ucz się nowych rzeczy

https://pixabay.com/photo-2228610/

Dla mózgu pozyskanie nowej wiedzy oznacza stałe dostosowywanie się do zmieniającego się środowiska. Za pomocą tego procesu mózg rozwija się, nagradzając dopaminą próby pochłaniania i przetwarzania świeżych wiadomości. Jeśli chcesz być szczęśliwy, nie bój się spróbować czegoś nowego lub zmienić otoczenie.

6. Uprawiaj sport

https://pixabay.com/photo-888024/

Aktywność fizyczna jest pewnego rodzaju stresem dla organizmu. Kiedy kończy się stres, ciało dostaje nagrodę: dawkę endorfin, uwalnianą przez przysadkę. Efekt jest podobny do działania opiatów, na przykład morfiny, która zmniejsza ból i poprawia nastrój. Nie musisz biegać maratonów, aby osiągnąć ten wynik, nawet zwykły spacer może zdziałać cuda!

7. Zdrowy sen to klucz do sukcesu

https://pixabay.com/photo-2402233/

Podczas snu w ciemności nasze ciało wydziela melatoninę. Ten hormon spowalnia wszystkie procesy w organizmie, pomaga zwiększyć poziom serotoniny w podwzgórzu. Jeśli mózg wykryje zmianę oświetlenia, uwalnia on hormonu stresu, aby szybko obudzić ciało. Dlatego ważne jest, aby spać 6-8 godzin dziennie i tylko w ciemnym pomieszczeniu.

8. Angażuj się emocjonalnie w nadchodzące miłe wydarzenia

https://pixabay.com/photo-666118/

Proces czekania na coś miłego, takiego jak jedzenie, seks lub wakacje jest bardzo angażujący. Nasz mózg rzeczywiście doświadcza przyjemności, po prostu przewidując przyjemne wydarzenie. Z tego powodu uwielbiamy odliczać godziny i minuty do jakiegoś szczególnego wydarzenia i należy pamiętać, że warto to robić, aby dbać o swoje szczęście.

Źródło 5minutdlazdrowia

Spodobał Ci się ten artykuł? Podziel się z przyjaciółmi na Facebooku tym, czego się przed chwilą dowiedziałeś!

ZOSTAW KOMENTARZ

Dodaj swój komentarz.
Proszę wpisz tutaj swoje imię.