Tylko jedna rzecz wpływa na Twoją wagę i nic więcej

0
362

Dużo ludzi chce schudnąć, ale nie wszystkim się to udaje.  Wokół nas tyle inspirujących przykładów tego, że żyć z nadwagą nie tylko niezdrowo, a  już niepopularnie.

Prawidłowe odżywianie i umiarkowane wysiłki fizyczne – to powszechnie znana droga do smukłej sylwetki, oczywiście jeśli nie masz poważnych problemów zdrowotnych stojących na przeszkodzie schudnięciu.  Jednak nawet  te proste rzeczy nie zagwarantują rezultatu, jeżeli  nie będziemy przestrzegać zasady energetycznego balansu.

Udowodniono, że naszemu organizmu łatwiej utrzymać już istniejącą wagę, niż walczyć z  nadwagą. Zasada balansu energetycznego pomaga nie tylko schudnąć,  ale zapobiega otyłości.

Zasada energetycznego balansu polega na tym, żeby spożywać taką ilość kalorii, jaką jesteśmy w stanie spalić. Wtedy człowiek nie tyje.

Jeśli spożywamy więcej kalorii, niż spalamy – waga stopniowo się zwiększa.

Natomiast spożywając mniej kalorii, niż możemy spalić – chudniemy. To jest sposób na sukces!

Aby dowiedzieć się, ile kalorii spalamy dziennie, przygotowaliśmy kalkulację:

8 godzin snu dziennie — 260–300 kcal

8 godzin pracy w biurze — 480–550 kcal

Dojazd do pracy i z powrotem komunikacją miejską — 28 kcal w ciągu 30 mn

1 godzina na siłowni — 230–350 kcal

inne (stresy, energia na trawienie jedzenia) — 570–800 kcal

Mężczyznom warto dodać jeszcze 200-400 kcal , w zależności od aktywności.

Proszę zwrócić uwagę na to, że Twoje „wydatki” energetyczne  mogą różnić się  od podanych wyżej, ponieważ zależą one od wagi człowieka i intensywności wysiłków fizycznych. Bardziej dokładnie obliczyć zużyte  kalorie pomoże kalkulator.

Anthony Howard-Crow schudł na 15 kilogramów, jedząc tylko lody.

Anthony Howard-Crow  , fitnes-bloger z Colorado przeprowadził ciekawy eksperyment. W ciągu 100 dni jadł tylko lody. Przez ponad 3 miesiące zrzucił prawie 15 kg.

Każdego dnia on spożywał nie więcej niż 2000 kcal. Przy tym starał się  ja najwięcej się poruszać, żeby spalać więcej kalorii, niż otrzymał z posiłkiem. Jak widać – działa.  Mimo wszystko mężczyzna skarżył się, że pod koniec eksperymentu poczuł  zmęczenie i słabość.  Jeść same lody – chyba nie najlepsza dieta, ale przykład pokazowy.

John Cisna zrzucił 28 kilogramów jedząc tylko fast-food.

John Cisna –  nauczyciel  z Iowa. Przez pół roku odżywiał się wyłącznie posiłkami z McDonald’s. W rezultacie schudł na 28 kilogramów.

Cisna przestrzegał tej samej ważnej zasady – spalał więcej kalorii, niż spożywał. Przy tym starał się wykonywać zalecenia dotyczące dziennej normy białka, tłuszczów  i węglowodanów. Ponadto mężczyzna codziennie spacerował w ciągu 45 minut.

Zasada balansu energetycznego działa, ale nie zapominajmy o wysiłku fizycznym, który wpływa na  tonus mięśniowy.

ZOSTAW KOMENTARZ

Dodaj swój komentarz.
Proszę wpisz tutaj swoje imię.