6 pozycji, które pomogą szybko zasnąć

0
178

Mało komu się udaje położyć i  od razu  mocno zasnąć. Na szczęście istnieją ćwiczenia, które pomogą uspokoić układ nerwowy, zlikwidować stres i zrelaksować.

Znaleźliśmy 6 prostych pozycji z jogi, po wykonaniu których zaśniesz jak niemowlak.

№ 6. Nogi do góry na ścianie

Jak robić. Połóż się twarzą do ściany, podłóż pod lędźwie poduszkę. Podnieś nogi w taki sposób, żeby pięty i kolana były  się na jednym poziomie, a ręce wzdłuż ciała. Pozostawaj w takiej pozycji 2 minuty. Potem powoli zginaj nogi w kolanach i połóż na dowolną stronę.

№ 5. Leżąc na brzuchu

Jak robić. Połóż się na brzuchu na poduszkę i spróbuj spleść palce na plecach. Zrób głęboki wdech i wyginaj plecy i palce nóg, rękoma staraj się sięgnąć do pięt.  Potem powoli opuszczaj się i zrób wydech.

Powtórz ćwiczenie 5-10 razy. Tylko potem można „rozpleść” palce i rozluźnić ręce.

№ 4. Nogi pod szerokim kątem

Jak robić. Usiądź,  nogi szeroko, połóż przed sobą poduszkę. Wyprostuj plecy i zrób jak najgłębszy wdech. Potem rób powolny wydech i wyciągaj ręce do przodu, powoli połóż się na poduszkę.

W takiej pozycji zrób 10 wdechów i wydechów, a potem wracaj do pozycji siedzącej.

№ 3. Stopy razem

Jak robić. Połóż się na plecach, połącz stopy, kolana na boki w szerokim ustawieniu. Ręce rozluźnione i wyciągnięte wzdłuż ciała, dłonie do góry. Oddychaj głęboko i równomiernie. Pozostawaj w takiej pozycji przez 3 minuty.

№ 2. Schylanie nóg  w pozycji leżącej

Jak robić . Połóż się na plecach, zegnij nogi, kolana razem. Powoli schylaj  nogi na bok, trzymając je rękoma. Pozostawaj w takiej pozycji przez 1 minutę, potem zmień stronę. Powtórz 2 razy dla każdej strony.

№ 1. Na plecach

Jak robić. Połóż się wygodnie na plecach, podłóż poduszkę. Nogi lekko w boki, a ręce wzdłuż ciała, dłonie do góry. Uważaj, żeby kręgosłup i głowa znajdowały się na jednym poziomie. Zrób trzy głębokie wdechy i wydechy przez noc, a potem cztery zwykłe.  Od razu poczujesz się senny i szybko zaśniesz.

Źródło: adme

ZOSTAW KOMENTARZ

Dodaj swój komentarz.
Proszę wpisz tutaj swoje imię.